Як працює клапан управління турбіною?
Опубликованно 05.02.2018 00:05
Основні деталі турбокомпресора відомі кожному автолюбителю. Але багато водіїв не надають належного значення клапану управління турбіною. Хоча від нього залежить стан усього турбокомпресора і життєдіяльність двигуна.
Розглянемо, як це працює. Відпрацьовані гази, потрапляючи на крильчатку, розганяють турбіну, в результаті виникає тиск у впускному колекторі.
Сильніше натискаємо на педаль газу ® швидше розкручується ДВС ® більше обертів двигуна ® вище обсяг і швидкість вихлопних газів ® більше газів потрапляє в турбіну ® тиск стає вище.
Підвищується тиск в турбіні ® сильніший мотор розкручується® з'являється більше відпрацьованих газів ® виникає надлишковий тиск, який мотор не здатний витримати.
Щоб уникнути дорогих поломок придуманий клапан управління турбіною.
Перепускний клапан контролює потік вихлопних газів – зіштовхує їх надлишок до входу або через турбіну, знижуючи тиск.
Навіщо потрібна регулювання клапана?
- важіль не рухається вільно при від'єднанні від тяги;
- при нагріванні важіль працює ривками;
- чути калатання турбіни;
- відчутне зниження наддуву.
Налаштувати внутрішній клапан своїми руками можна, але на свій страх і ризик.
Затягування або розслаблення кінця активатора допомагає контролювати рівень відкриття/закриття заслінки. Затягнутим кінцем можна зробити тягу коротше, а розслабленим – довше.
Після будь-яких робіт з клапаном необхідна регулювання турбонаддуву!
Категория: Обо всем