На Tesla в Украине зарабатывают все, кроме Илона Маска. Как устроен этот бизнес? Разбор


Опубликованно 22.04.2021 15:03

На Tesla в Украине зарабатывают все, кроме Илона Маска. Как устроен этот бизнес? Разбор

Мoдa нa eлeктрoкaри в Укрaїні щoрoку зрoстaє – oдним з нaйбільш улюблeниx брeндів стaлa Tesla. Дeдaлі чaстішe їx мoжнa зустріти нa вулицяx укрaїнськиx міст – мoдeлі з eмблeмoю кoмпaнії Ілoнa Мaскa вxoдять дo   тoп-5 пoпулярниx   в Укрaїні eлeктрoмoбілів.  

Нaвіть прeзидeнт Вoлoдимир Зeлeнський зaписує відeoзвeрнeння дo грoмaдян тa рoздaє інтeрв’ю, сидячи зa кeрмoм Tesla.  

Aлe в Укрaїні нeмaє жoднoгo дилeрa, який би мaв oфіційну угoду з aвтoкoмпaнією.   Тo як тисячі aвтівoк щoрoку пoтрaпляють дo нaс тa xтo нaйбільшe нa цьoму зaрoбляє?  

Скільки Tesla в Укрaїні

Зa підсумкaми 2020 рoку Tesla зaйнялa мaйжe 25% світoвoгo ринку eлeктрoмoбілів тa oпинилaся нa пeршoму місці у   рeйтингу TrendForce з прoдaжу eлeктрoкaрів.   Tesla прoдaлa в чoтири рaзи більшe свoїx мaшин, ніж нaйближчий кoнкурeнт – Volkswagen.

Читaйтe тaкoж:   Дышaт в зaтылoк: шeсть кoнкурeнтoв, кoтoрыe мeчтaют oбoгнaть Tesla. У кoгo пoлучится?

Трeнд прoдoвжився: у пeршoму квaртaлі   2021   рoку   aмeрикaнський вирoбник eлeктрoкaрів випустив рeкoрдні   184 800 aвтo і пeрeвeршив прoгнoзи aнaлітиків мaйжe   нa   4%. Цe щe більшe пoсилилo віру інвeстoрів: aкції кoмпaнії Мaскa oдрaзу зрoсли нa пoнaд 7%.  

Укрaїнці тeж охоче "вірять" в Tesla.   З 2018 року електрокари в нашій країні   можна придбати минус ПДВ, акцизу та ввізного труд.   Це стимулює громадян переходити получи и распишись "зелений" транспорт.

Загалом, згідно з даними Мінінфраструктури, в 1 березня 2021 року в Україну з 2012 року заїхали 4032 автівки Tesla. Найпопулярніша – Model S.  

Згідно з даними Федерації автопрому України (ФАУ), из-за підсумками перших трьох місяців 2021 року в Україні зареєстрували 1659 автомобілів з електричним приводом: з них 402 мотор – Tesla.  

Загалом лідерство сверху українському ринку   авто получи и распишись електротязі, як і раніше, утримує Nissan (зокрема, покрой Leaf, яку в Україні   нарешті продаватимуть офіційно), свідчать дані ФАУ.

Його стрімко наздоганяє Chevrolet. Обидва коньяк наразі займають по 24% українського ринку. Tesla з часткою ринку 18% – бери третьому місці. У фаворі українців одразу дві моделі – Tesla Model 3 та Tesla Model S, свідчить статистика ФАУ.

Близ цьому офіційних салонів чи дистриб\'юторів виробника в Україні немає.  

З 2019 року українці отримали можливість замовляти собі автівки з заповітною літерою "Т" получи капоті безпосередньо у виробника: Tesla додала Україну до самого конфігуратора на своєму сайті як країну доставки автомобиль з європейських складів.   Так можна було замовити дві моделі: Model S і Model X.

Однак вже більше як півроку самостійно замовити нову Tesla в Україну держи офіційному сайті неможливо, розповідає организатор Tesla Club Ukraine Посвященный Богу Шимоне-Давида в коментарі .   

Як давно країни потрапляють нові мотор  

Зараз українці можуть придбати Tesla трьома шляхами, розповідає   Клеветать Ігнатов, заступник голови правління Української асоціації учасників ринку електромобілів EV-UA:  

  • купити новий автомобіль в одній з європейських країн чи США та тащить в Україну;

  • придбати вживану Tesla з ЄС, США чи Китаю;

  • придбати автомобиль під реставрацію на аукціоні в США.  

У кожному з цих варіантів вкрай гладко обійтись без посередників, каже Ігнатов, или довкола автомобілів від Ілона (фото)шаблон в Україні вже сформувались цілі бізнес-кластери.

Найменше гравців в ринку нових Tesla. Из-за словами Ігнатова, минулого року цим бізнесом   в Україні   займались всього три компанії:   Tesla Community, Tesla Club Ukraine та   ElectroUA (нещодавно припинила, Bihus.info   назвали фінансовою прамідою   інший бізнес компанії -   мережу зарядних пристроїв. – Ред.).  

Tesla Club Ukraine   імпортує нові Tesla з європейського заводу после польську компанію (найближчий выставка Tesla саме там, – Ред.), маловыгодный маючи статусу офіційного дилера, пояснює представник компанії Назарий Шимоне-Давида.

"Офіційним дилером чи представником Tesla безвыгодный може бути ніхто в світі. Компанія взагалі проти дилерської мережі як такої та вимагає, щоб кожне мотор купувалося для кінцевого споживача", каже він.

Вслед його словами, фірма лише допомагає клієнтам придбати нові (авто)машина, але не створює в Україні жодних майданчиків торгівлі.   Минулоріч компанія таким чином допомогла придбати клієнтам близько 50 (авто)машина, каже   Шимоне-Давида.

Ще предварительно 40 нових авто в Україну минулого року у сродственный спосіб допомогла доставити інша українська компанія – Tesla Community, розповідає її засновник Сергій Вельчев.  

Інші завозять нові (авто)машина в Україну несистемно та у значно менших кількостях, каже Вельчев.

Скільки ж чекати бери новеньку Tesla в Україні? У середньому процес займає місяць, однак полно залежить від моделі, розповідають співрозмовники .

Где-то, отримати за цей термін можливо лише Tesla Model 3, а Model S та Model X після січневого редизайну почнуть продавати лише восени, попередні версії перестали продаватись.

Нова Tesla Model 3 з доставкою в Україну обійдеться у середньому у $55-60 000, ціни сверху Model S та Model X – близько $108-120 000.

З них, следовать словами Вельчева з Tesla Community, витрати получай доставку, розмитнення та допомогу компанії складають близько $6 500.

"Биті, фарбовані"- звідки в Україні вживані Tesla  

Из-за словами Ігнатова з EV-UA, частка Tesla з салонів получи українському ринку – лише 5-6%. Понад 90% (авто)машина від Маска в Україні – вживані.

У 2020 році з 1704 ввезених в Україну Tesla вживаними були 1656 машин, ли понад 97%, порахували в ГО "Інститут досліджень авторинку" получай запит .

У переважній більшості – це машини з США, які потрапляли потом в ДТП, розповідають співрозмовники . Вживаних (авто)машина з ЄС без ушкоджень в Україну завозять небагато, оскільки прежде 2020 року їх вслед за этим в принципі майже не було. Для цьому, за словами Ігнатова, спеціалізуються десятки фірм, які завозять безлюдный (=малолюдный) лише Tesla.   

Зовсім інша ситуація довкола бесцельно званих "битків" – придбаних в США мотор після аварій – в Україні в цей бізнес залучено сотні компаній. Штати – Вотан з найбільших в світі ринків вживаних мотор, економіка країни розвивається после рахунок в тому числі машинобудування, или "тримати" авто після Происшествие там економічно невигідно. Після аварії американці тысячу) раз віддають ключі від машин страховим компаніям, ті відшкодовують залишкову вартість та продають мотор на аукціоні. А вже получай аукціонах їх масово купують українці.  

Читайте також: Украинцам хотят дать сто очков вперед ввоз дешевых машин с США. "Дороже" станет во всех отношениях

Щоб доправити авто зі Штатів в Україну, в середньому йде двое-три місяці, кажуть співрозмовники . Следовать аукціонами в США можна слідкувати самотужки альбо ж довірити підбір моделей посередникам. Ті також можуть організувати доставку в Україну та тимберовка.  

Скільки коштують такі мотор? У середньому придбати вживану Tesla Model 3 під контролька в Україні можна за $30-35 000, каже     Володимир Кроншнеп, засновник та керівник компанії з продажу та обслуговування електричного транспорту EVoDrive.  

Це наразі найдоступніша покрой. Ризикувати придбанням авто з   суттєво нижчим   цінником співрозмовники   без- радять: є ризик, що ушкодження в машині будуть надто серйозними. Цінник получай інші моделі стартує з $50-60 000.

Хто та скільки держи цьому заробляє

З 1704 ввезених минулого року в Україну вживаних Tesla – 1370 автомобиль   - ввезені фізичними особами. Це свідчить оборона те, що монополії возьми ввезення автомобілів марки Tesla в Україну далеко не існує, пояснює в коментарі   Станіслав Бучацький, співзасновник ГО "Інститут досліджень авторинку".  

Чому Tesla стала настільки популярною для того ввезення в Україну? Окрім моди та статусу "культовості", трендец банально, стверджує Володимир Куличок з EVoDrive: "Це найбільш маржинальный результат, тому і вигідно. Ще зовсім новоприсоединенный ті, хто привозив і ремонтував під ключик електромобіль Tesla, міг спокійно заробити $15-20 000 получи одній автівці. Для порівняння середній заробіток від продажу електромобілів інших брендів – близько $500".  

В один прием маржинальність суттєво впала, каже він, але досі вища, ніж у прости-прощай-яких електромобілів інших брендів, окрім преміальних моделей.  

Ігнатов з Української асоціації учасників ринку електромобілів EV-UA оцінює середні заробітки під период ввезення нових Tesla в середньому в $5000, а получай відновлених в Україні моделях бізнес-посередники можуть заробляти по части $1500-2000, стверджує він.  

Популярність автівок від американського виробника дала поштовх ради розвитку в Україні низки сервісів з ремонту таких машин та торгівлі запчастинами – единым духом до України відремонтувати Tesla сплошь и рядом приїжджають й автовласники з сусідніх країн, зокрема Польщі та Білорусі.  

"Сервіс та мах запчастин – це вже взагалі относительно дуже серйозний бізнес і конкуренцію між компаніями в різних регіонах України", – каже Кроншнеп з EVoDrive.

І цей бізнес надалі тільки зростатиме.

З розширенням виробництва в США, Китаї та Європі ціни возьми авто стануть більш доступними, і це відіб\'ється для попиті, прогнозує Кулик.   

Ігнатов теж вважає, що незабаром ціни неминуче впадуть:   "Посредством рік-два з’явиться дуже багато вживаних мотор з європейського ринку. До того ж, багато компаній починають завозити автомобиль з Китаю, і там також є дешеві вживані Tesla".  

Если прийде справжня Tesla

Суттєво змінити такий розклад гри получай ринку може одне – офіційний прихід компанії в Україну. Улітку 2019 року компанія Ілона Маскарон заявила про намір компанії підкорювати Східну Європу й оголосила насчет старт продажу Model 3 у чотирьох країнах, які межують з Україною: Польщі, Румунії, Словенії та Угорщині.  

Втім України у планах підкорення Європи Ілоном Маском немає – й частина співрозмовників цьому дивуються.  

"У нас більше автомобілів Tesla, ніж у Польщі, Словаччині, Чехії, усіх країн Балтії не переводя дыхания узятих. Не розумію, чому Маск мало-: неграмотный звертає уваги на Україну", – каже   Ігнатов з EV-UA.

"Зростання ринку [електрокарів] в Україні щороку – традиційно вдвічі",   – підтверджує його фраза Кулик з EVoDrive.

Натомість у нашій країні мають з’явитися дві станції фірмової швидкісної зарядки Supercharger, йдеться бери сайті Tesla. Одну з них планують відкрити біля села Опарипси бери Рівненщині на трасі М06 Київ-Чоп. Другу станцію хочуть побудувати держи об\'їзній дорозі Житомира. Щоправда, коль саме це відбудеться – наразі невідомо, получи ринку очікували, що це відбудеться впредь до квітня 2020 року.

Шимоне-Давида з Tesla Club Ukraine конец ж бачить у цьому хороший помета:   "Tesla завжди спершу встановлює суперчарджери. Згодом відкриває сервісні центри, і тоді починаються офіційні продажі".  

* – доповнено після публікації

Уляна Букатюк
репортер , раздел Бизнес Если Вас заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.

Напишите нам Илон Маск tesla с руками и с ногами оторвать Tesla


Категория: Автотехника